Meubelstofferen


Begin deze maand startte ik de opleiding meubelstoffeerder. Ik volg momenteel twee modules nl. initiatie stoffeerwerk en grijswerk. Grijswerk is de opmaak van het kader/geraamte van een stoel of zetel voordat deze met stof wordt overtrokken. Na de crocusvakantie moeten we een Louis XV stoel zonder armleuningen meebrengen om hierop het grijswerk toe te passen.
Vorige week kocht ik via marktplaats 4 onbewerkte 'kale' stoelen. Handig toch en tijd gespaard want dan moet ik de oude zitting niet verwijderen. Vorig weekend schuurde ik ze proper en zette er een witte olie op. Dit weekend nog eens een laag opzetten om het resultaat intenser te maken.
Je kunt het project volgen op de pagina 'Project Louis XV stoelen'.

Reacties

  1. die opleiding is weer echt iets voor jou. Succes ermee. Ik kijk uit naar de resultaten.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts