Mijn kerstboom



Enkele jaren geleden heb ik mijn collectie kerstversiering per kleur gesorteerd. Al een drietal jaar kies ik er de witte en glazen decoraties uit: witte en zilveren kerstbollen, glazen ijspegels, zelfgemaakte ijskristallen van kralen, in't wit herschilderde 'kerstballen uit de solden' en tweedehands kerstballen van de kringwinkel. Samen een sfeervol geheel. Vorig jaar kocht ik er enkele grotere decoraties bij om de boom bij te vullen: witte parelslingers, bloemen en tekstdecoratie. Allemaal gekocht bij Van Gastel. Als je daar je keuze niet vindt, dan vind je het nergens. Enig nadeel: goedkoop is de kerstversiering er niet!

Eén van mijn eerstgekochte kerstballen zo'n 26 jaar geleden. Ik vind ze nog altijd even mooi!

De kerststal is gemaakt door vake. Hij heeft er een hele reeks van klein naar groot. En allemaal tot in de puntjes afgewerkt! De tegels en bakstenen op maat geslepen, het miniatuur werkgerief zelfgemaakt. Echt vakmanschap. Elk jaar kies ik er eentje om onder onze kerstboom te zetten. Een kerststal maakt de kerstsfeer compleet.

Reacties

Populaire posts