Gorm stellingkast


Het dak van mijn atelier is volledig vernieuwd. Het was nodig want bij hevige regen lekte er op verschillende plaatsen water door het plafond. Mijn neefje Gert, de zoon van mijn zus, is dakwerker. Hij heeft de renovatie gedaan en knap werk geleverd. Amai! Echt vakmanschap! Alles netjes afgewerkt. Ik merk het al in de garage, ze is al flink opgedroogd. Blij dat het eindelijk klaar is.
Direct nadat het nieuwe dak erop lag poetste ik het eerste hoekje in de garage: muren en plafond afgewassen en herschilderd zodat de vochtvlekken niet meer zichtbaar zijn. Omdat al mijn creatief gerief nu nog opeengestapeld staat in de berging wil ik er binnen korte termijn werk van maken om dit op te rommelen en te klasseren.
Daarom kocht ik vorige week stellingkasten Gorm bij Ikea. Eerst de maten genomen en uitgerekend welke kasten ik nodig had. Wonderwel kwamen de maten net overeen met de breedtes van beide muren waar ik een rek wilde plaatsen. De hoekkast (niet meer verkrijgbaar) en smalle kast verhuisde ik uit de kelder naar mijn atelier want ook in de kelder heb ik vorige week een grondige poetsbeurt gehouden (maar daarover later meer).
Ik was toch wel even zoet met het in elkaar schroeven van de kasten, want om dit karwei alleen te klaren is niet zo simpel. Heb ik even geworsteld met planken en latten! Maar ze staat er! Weliswaar nu nog leeg...

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts